Muş İli 2015-2016 Eğitim Öğretim Yılında Okullaşma oranında büyük bir ivme kazandı.

Milli Eğitim Bakanlığının (MEB), 2015-2016 eğitim-öğretim yılı istatistiklerine de, Muş İli yaş gruplarına göre okullaşma oranları eğitimin tüm kademelerinde artış gösterdi.
2015-16 Eğitim Öğretim Yılı Yaş Gruplarına Göre Okullaşma oranları |
Not : Yaş gruplarına (Doğum yılları) göre NET okullaşma oranları hesaplanırken; öğrencinin ait olduğu eğitim kademesine (öğrenim türüne) bakılmaksızın, ilgili yaş grubunda bulunan toplam öğrencilerin, ilgili yaş grubunda bulunan toplam nüfusa bölünmesi ile elde edilmiştir. |
|||||||||||
OKULLAŞMA |
OKUL ÖNCESİ |
İLKOKUL |
ORTAOKUL |
ORTAÖĞRETİM (LİSE) |
||||||||
|
5 yaş |
6-9 yaş |
10-13 Yaş |
14-17 Yaş |
||||||||
İL ADI |
2010 Doğumlu |
2006- 2007- 2008- 2009 Doğumlu |
2002- 2003- 2004- 2005 Doğumlu |
1998- 1999- 2000- 2001 Doğumlu |
||||||||
Toplam |
Erkek |
Kız |
Toplam |
Erkek |
Kız |
Toplam |
Erkek |
Kız |
Toplam |
Erkek |
Kız |
|
Türkiye Ortalaması |
67,17 |
67,42 |
66,91 |
98,81 |
98,72 |
98,90 |
99,05 |
99,11 |
98,98 |
85,31 |
85,14 |
85,49 |
MUŞ |
67,01 |
65,81 |
68,31 |
99,15 |
99,21 |
99,08 |
96,86 |
97,44 |
96,25 |
62,28 |
64,92 |
59,53 |
Milli Eğitim Müdürü Cevdet Arslan; Okullaşma ile ilgili yapılan çalışmalar meyvesini verdi. Çocukların okula kazandırılması kapsamında yapılan proje ve çalışmalar sonucunda kız ve erkek çocukların okullaşma oranında gözle görülür bir artış söz konusudur, eğitimin tüm kademelerinde yaşanan artışın okul öncesinde daha yüksek olduğunu belirten Arslan; özellikle Okul öncesi eğitim süresince çocuklar ilköğretime hazırlanırken, paylaşmayı, dayanışmayı, sosyalleşmeyi ve birlikte çalışmayı öğrenirler. Okul öncesi eğitimin amacı çocuklarda öğrenmeye ilgi uyandırmak ve çocuğun varolan yeteneklerini görünür kılmaktır. Bilindiği gibi, 3 ile 6 yaş arası çocukta pek çok gelişimsel değişmenin yaşandığı yıllardır. Normal gelişim gösteren bir çocuk, 6 yaş civarında pek çok motor becerileri kazanmış, çeşitli fiziksel becerilerini kullanmaya başlamıştır. Bilişsel gelişim açısından ise, fiziksel ve sosyal çevresi ile ilgili yoğun bir bilgi birikimi oluşturmaya ve çevresinde gelişen olayları anlamaya başlamıştır. Buna karşın, okul öncesi yılları çocuğun soyut düşünme yetisinin henüz tam şekillenmediği ve bu nedenle yapılan tüm etkinliklerin somut bir biçimde çocuğun yaparak ve deneyerek öğrenmeyi gerçekleştirdiği yıllardır. Düşünüldüğünde, okul öncesi yılları çocuğun arkadaşları ve öğretmeni ile birebir olarak kuracağı iletişime dayalı konuşma ve dinleme becerilerini geliştirici etkinliklerin ağır bastığı bir üst öğretime hazırlandığı yıllardır dedi.
Amacımız hiçbir çocuğumuzun okul dışında kalmamasındır diyen Milli Eğitim Müdürü Cevdet Arslan; İlimizde okullaşma oranlarının artışında büyük destek sağlayan Sayın Valimiz Seddar Yavuz’a, okul ortamının iyileştirilmesinde ve her konuda desteğini esirgemeyen Milletvekilimiz Sayın Mehmet Emin Şimşek beye, paydaşlarımıza, mesai arkadaşlarıma, okul idarecilerimize, özellikle öğretmenlerimize ve velilerimize teşekkür ederim dedi.
MUŞ OKULLAŞMA ORANLARI VE TÜRKİYE ORTALAMALARI |
||||||
ÖĞRETİM YILI |
2013-2014 |
2014-2015 |
2015-2016 |
|||
MUŞ- TÜRKİYE ORTALAMASI |
MUŞ |
TÜRKİYE ORTALAMASI |
MUŞ |
TÜRKİYE ORTALAMASI |
MUŞ |
TÜRKİYE ORTALAMASI |
İLKOKUL |
99,91 |
99,57 |
98,47 |
96,3 |
99,15 |
98,91 |
ORTAOKUL |
86,46 |
94,52 |
87,33 |
94,35 |
96,86 |
98,98 |
ORTAÖĞRETİM |
42,42 |
76,65 |
49,92 |
79,37 |
62,28 |
85,31 |
OKUL ÖNCESİ 5 YAŞ |
29,77 |
42,54 |
38,33 |
53,78 |
67,01 |
66,91 |